Suomi jakautuu 12 vaalipiiriin, joista jokaisessa toimii vihreä piirijärjestö. Lapin Vihreät ry – Lappi Ruonát rs on Vihreän puolueen Lapin vaalipiirin piiriorganisaatio.

Jokaisella piirijärjestöllä on työntekijä, johon voit tarvittaessa olla yhteydessä, ja jonka kautta saat tietoa oman paikkakuntasi ja alueesi vihreästä toiminnasta. Lapin piirin työntekijä on toiminnanjohtaja, jonka yhteystiedot löytyvät täältä.

Piirijärjestöt vastaavat vaalipiirinsä eduskunta- ja aluevaalien järjestämisestä, edustavat puoluetta alueellaan ja tuovat alueensa viestiä valtakunnan tasolle. Lapin Vihreät neuvottelee muiden puolueiden piirijärjestöjen kanssa kuntavaalien tuloksen perusteella paikat maakunnallisissa toimielimissä kuten esimerkiksi Lapin liiton maakuntavaltuustossa ja -hallituksessa.

Kuntapolitiikasta ja kuntavaaleista vastaavat piirien jäsenyhdistykset, joita kutsutaan kunnallisjärjestöjiksi. Ne toimivat yhdessä tai useammassa kunnassa. Lapin Vihreillä on viisi kunnallisjärjestöä: Lounais-Lapin Vihreät ry, Rovaniemen Vihreät ry, Keski-Lapin Vihreät ry, Lapin vihreä seura ry ja Pohjois-Lapin Vihreät ry – Davvi-Lappi Ruonát rs.

Lisäksi Lapissa toimii kaksi valtakunnallisen yhdistyksen jäsenyhdistystä Lapin vihreät nuoret ja opiskelijat – Lappi ruoná nuorat ja oahppit rs ja  Lapin Vihreät Naiset ry.

Lisätietoa puolueen organisaatiorakenteesta löytyy puolueen sivulta.

Liittymällä johonkin paikallisyhdistykseen liityt samalla puolueen jäseneksi ja jäsenmaksusi jakautuu puolueen, piirin ja paikallisyhdistyksen kesken.Jäsenmaksu koskee aina kuluvaa kalenterivuotta.